دلتنگی های میترا در آلمان
دلتنگی های میترا در آلمان

دلتنگی های میترا در آلمان

دلم گرفته است

برای مهدی با معرفت

نظرات 2 + ارسال نظر
.omid 1391/03/24 ساعت 00:44 http://omid-am.blogfa.com

خبر آمد خبری در راه است

سرخوش آن دل که از آن آگاه است

شاید این جمعه بیاید، شاید

پرده از چهره گشاید، شاید

دست افشان، پای کوبان می‎روم

بر در سلطان خوبان می‎روم

می‎روم بار دگر مستم کند

بی پر و بی پا و بی دستم کند

می‎روم کز خویشتن بیرون شوم

پرده‎ی لیلا رخی مجنون شوم

هر که نشناسد امام خویش را

بر که بسپارد زمان خویش را

با همه‎ی لحن خوش آوایی‎ام

در به در کوچه تنهایی‎ام

ای دو سه تا کوچه ز ما دورتر

نغمه‎ی تو از همه پر شورتر

کاش که این فاصله را کم کنی

مهنت این قافله را کم کنی

کاش که همسایه‎ی ما می‎شدی

مایه‎ی آسایه‎ی ما می‎شدی

هر که به دیدار تو نایل شود

یک شبه حلاّل مسائل شود

دوش مرا حال خوشی دست داد

سینه ما را عطشی دست داد

نام تو بردم لبم آتش گرفت

شعله به دامان سیاوش گرفت

نام تو آرامه‎ی جان من است

نامه‎ی تو خط امان من است

ای نگهت خاستگه آفتاب

بر من ظلمت‎زده یک شب بتاب

پرده برانداز ز چشم تَرم

تا بتوانم به رخت بنگرم

ای نفست یار و مدد کار ما

کـی و کجا وعده‎ی دیدار ما

دل مستمندم ای جان به لبت نیاز دارد

به هوای دیدن تو هوس حجاز دارد

به مکه آمدم ای عشق تا تو را بینم

تویی که نقطه‎ی عطفی به اوج آیینم

کدام گوشه مشعر، کدام کنج منا

ز شوق وصل تو در انتظار بنشینم

ای زلیخا دست از دامان یوسف باز کش

تا صبا پیراهنش را سوی کنعان آورد

ببوسم خاک پاک جمکران را

تـجلی‎خـانه پیغمبران را

خبر آمد خبری در راه است

سرخوش آن دل که از آن آگاه است

شاید این جمعه بیاید، شاید

پرده از چهره گشاید، شاید

.omid 1391/03/24 ساعت 00:48 http://omid-am.blogfa.com

قلمی خواهم ساخت از نی باغ بهشت ، جوهر از شیشه ی ذات ، کاغذ از صفحه ی دل ، نور از شمع حیات ، تا نویسم همه جا ، نام زیبای تو را .

دست می دهی
دلتنگی ِ زودرس به دلم می پاشی
و بر حاشیه ی خیابان
کوچک تر می شوی
کمرنگ تر
نمی بینم ات
چه خوشبخت اند تمام عابران کوچه ی بعدی!

و بعد
به خودم که می آیم
به یک یه یکِ عابران همین کوچه
به چشم احترام می نگرم
شاید کسی عاشق آن ها باشد
که رشته های حسادتش
من ِ این لحظه را
نشانه برود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد